Portal Vincenzowski

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Główna


Popiersie Vincenza

Email Drukuj PDF

19 kwietnia 2011 r. w Centralnym Ośrodku Turystyki Górskiej PTTK w Krakowie odbyło się spotkanie członków Komitetu Honorowego pamięci Stanisława Vincenza. W czasie zebrania dokonano prezentacji modelu popiersia Stanisława Vincenza wykonanego przez Bogdana Czesaka, artystę, rzeźbiarza z krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Po zasięgnięciu opinii historyka sztuki, redaktor Aliny Doboszewskiej oraz Wicekonsula Generalnego Ukrainy w Krakowie, Pana Swiatosława Kaweckiego, zebrani zaakceptowali przedstawiony model. W dyskusji nad lokalizacją przyszłego pomnika zebrani opowiedzieli się za miejscem przed Hotelem Wyspiański przy ulicy Westerplatte w Krakowie.

images/popiersie/010.jpgimages/popiersie/011.jpgimages/popiersie/012.jpgimages/popiersie/013.jpgimages/popiersie/014.jpgimages/popiersie/015.jpg

 

Artysta-rzeźbiarz Bogdan Czesak z krakowskiej ASP w trakcie prac nad popiersiem Stanisława Vincenza.

images/popiersie/001a.jpgimages/popiersie/002.jpgimages/popiersie/003.jpgimages/popiersie/004.jpgimages/popiersie/005.jpgimages/popiersie/006.jpgimages/popiersie/007.jpgimages/popiersie/008.jpgimages/popiersie/009.jpg

Bogdan Czesak – student IV roku Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie na Wydziale Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki. Ukończył z wyróżnieniem krakowską Akademię Pedagogiczną na kierunku Edukacji Artystycznej, w zakresie Sztuk Plastycznych, uzyskując dyplom z dziedziny rzeźby. Uprawia grafikę warsztatową, malarstwo, rzeźbę, fotografie. Inspiruje się Sztuką Dalekiego Wschodu, w szczególności rzeźbą kamienną, sztuką Pop Artu i ulicznymi muralami, których echo widać w jego, grafikach.

Poszukuje  inspiracji zarówno w przeszłości, jak i teraźniejszości. Duchowość jest drogą każdej żywej istoty i stała się  nieodłączna w jego twórczości. Podejmowanie najczęściej tematy w jego pracach to Misteria, Macierzyństwo, Ciało, Męska seksualność. W 2007 roku Bogdan Czesak zaprezentował rzeźbę portret  Eugeniusza Wańka. Będąc wtedy studentem I roku ASP pokazał, że rzeźba w konwencji realistycznej, robiona z natury nie jest mu obca. Możliwość pracy z drugim artystą, sędziwym mistrzem rysunku, wcześniej pedagogiem na Wydziale Konserwacji, który zgodził się zostać modelem spowodowała, że rzeźba nabrała charakteru nie tylko wypowiedzi plastycznej, ale osobistego dialogu dwóch artystów.

Poprawiony: środa, 04 maja 2011 13:59